onsdag 29 juni 2011

Surprise

Har just upptäckt att jag har tre veckors semester från och med NÄSTA VECKA.
Nyeva, Juliannie och Spindelninätet har just informerat mig om detta - kom som en chock - var helt oförberedd. Hade fått för mig att jag hade minst 2 veckor till att knega.
Hjälp, vad ska jag nu hitta på? Kan ju inte sitta overksam under semestern, måste fylla varje dag med något nytt, helst med en totalupplevelse som omfattar alla sinnen -ooooooooooh, 21 dagar att fylla, 504 timmar, dvs 30240 minuter som samtliga ska fyllas med något innehållsrikt och tillfredställande. Fast å andra sidan bör jag sova bort 8820 minuter, och lunch respektive middag tar minst 1260 - har man semester kan man ha en lugn morgon med gott kaffe och en härlig frukost cirka 3780 minuter. Kan passa på att såga lite ved för vintern - tar minst 1440 minuter, bilarna ska tvättas - 480. Visst jag glömde att lunch o middag också ska lagas 2520 minuter. Grannarna kommer säkert förbi när dom ser att bilen är hemma c:a 1000 minuter, gräset ska klippas, rabatter ansas, grönsaksland rensas, katter kelas, hustrun pratas, snickarboden städas, fågelholkar sättas upp, cykelpunkteringar lagas, hustrun gosas, sly kapas,barnbarnet lekas, gungan gungas, hängmattan monteras, katten pussas, hustrun tuktas eller om det var tvärtom, golvet lappas, gitarren gitarras, fönster målas.
Skit samma - jag köper mig en bok och lägger mig i hängmattan.
Minghäst i museet i Xian

Turistbåtar i Huanshou

Vy i Huangshou
 
Park i Beijing

Marknad i Guanshu 

G.O.M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar