fredag 17 juni 2011

Kommentar från en arbetskamrat

Angående mitt inlägg - "Äntligen....." om att det till sist kom regn, har jag fått följande kommentar från Juliannie, en av de 10 pumor som utgör den kvinnliga delen av mina arbetskamrater:

Tack för det, nu har jag uppdaterat mig. Bra skrivet! Vad gäller värme och regn – när man var liten var man inte så ”grumpy”, alla väder var bra väder. Inte kommer du väl ihåg att det var jobbigt att det var varmt eller att det var tråkigt när det regnade. Jag kommer ihåg hur kul det var när det regnade, man hoppade i vattenpölarna eller om det började regna när man badade i sjön – det blev liksom alldeles varmt i vattnet. Det är inställningen som gör det – är glaset halvfullt eller halvtomt… Eller som sången ur ”Life of Brian” http://www.youtube.com/watch?v=LxQgXgS5G3c


Eftersom det är så sant det hon skriver, så kände jag att jag ville lyfta fram det. Ni hittar hennes blogg ute till höger under "Min Blogglista". Hon utgör en kontrast till mig skulle man kunna säga - inte alls "grumpy", allt är "rosa och fantastiskt". Mycket kläder och inredning - men däremellan kan man hitta små guldkorn, som även om dom inte gör en rik, i alla fall kan förgylla tillvaron under en del av dagen.


G.O.M.

1 kommentar: