torsdag 12 februari 2015

Kanon...!!

Min skrivare, en Canon svart-vit laser, la plötsligt av. Den hade fungerat perfekt de 11 månader jag
haft den, men nu - den surrade och skickade ut ett papper när jag skrev ut, men papperet var lika blankt som min hjärna när det gällde att hitta felet. Provade allt - avinstallerade och installerade på nytt, bytte drivrutin, bytte färgpatron -men inget hjälpte. Tog kontakt med företaget där jag köpte den och de hänvisade direkt till Canon helpdesk där en Albin gick igenom  skrivarens symtom och vad jag gjort, och konstaterade snabbt att detta var ett fall för reparation och hänvisade mig till deras Service center i Mölndal. Där fick jag tala med en mycket trevlig kvinna, Freja, som tog min adress och berättade att jag skulle få hem adresslappar som jag skulle fästa på min paketerade skrivare och därefter ringa UPS (United Parcel Service Inc). Det tog 2 dagar så hade jag adresslapparna plus "retursedel". Jag ringde UPS och de kom samma dag och hämtade direkt vid dörren.
Sedan var det jul- och nyårshelgerna och den 11 januari ringde en kvinna från UPS och berättade att hon hade ett paket till mig och undrade om hon kunde leverera det. Efter en timme ringde det på dörren och en liten söt tjej lämnar fram mitt paket med ett leende och ber om en kvittens. Jag packar upp och har fått en helt ny skrivare och dessutom av en senare modell än min gamla. Jag tycker detta var en fantastisk service - inget gnäll och ifrågasättande - inget tungt paket som ska till närmaste paketinlämning.
Bara - klar och redig information - gratis transport - snabb hantering med tanke på helgdagar - generöst byte av artikel. Jag är skitnöjd med CANON och UPS.
TACK!!!!

G.O.M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar