lördag 2 februari 2013

Lite positivt för en gångs skull..... !

G.O.M. denna morgon.
Bilden från http://www.rambergethc.com/nyheter/slarvigt-och-oinspirerat-spel-ledde-till-forlust-mot-jarnbrott/
Har ni tänkt på att det är ljusare både på morgonen och på kvällen än vad det var för en månad sedan. Det märks att våren är på väg. Och inte bara på ljuset utan även fåglarna signalerar vår. Talgoxarna och blåmesarna har försiktigt börjat testa revirhojtandet.
Nu undrar vän av ordning vad har tagit åt G.O.M., detta griniga , surkart som alltid brukar ha något att gnälla över.
Svar - jag var på firmafest igår och orkar bara inte leva upp till mitt gamla griniga jag. Nu ska jag gå ner i köket ta mig en stor kopp kaffe, titta på de vårspelande småfåglarna genom köksfönstret. Ta ner gitarren från vägen och slå några accord. Därefter hänga upp den igen och gå och lägga mig med en bra bok.

G.O.M.

2 kommentarer:

  1. Kul att firmafesten hade sån effekt :)

    SvaraRadera
  2. Tycker du ja.... Har nu veckan efter festen legat däckad med influensaliknande symtom, feber och allmän sjukdomskänsla. Misstänker starkt en viss person från festen...!! :-)
    Har hört att du inte heller mår så bra, dansade vi möjligtvis med samma person :-D??

    SvaraRadera