fredag 2 december 2011

En förkylning från Weymouth....

Nyss hemkommen från en tjänsteresa till Weymouth, England. Som vanligt stressar jag mig igenom transportsträckorna - i detta fallet 9 timmar med omväxlande bil, flyg, tunnelbana, tåg. Kunde i alla fall konstatera att det engelska landskapet är precis som mina fördomar om det. Kulturlandskap, med häckar och små skogsöar som skiljer åkrarna åt. Här och där vandrar några hästar, en man tränar sin hund med några får. Husen jordfärgade smala, med flera originellt utformade skorstenar per hus, alltsammans inramat av en stengärdsgård. Jag förväntade mig nästan att se Hobbittar dyka upp tillsammans med någon figur ur Dickens. De små uppdykande städerna känns ihoptryckta så de liksom tryckts ut på höjden. Staden Weymouth inget undantag, men innehöll massor med glatt färgade hus - en typisk engelsk sommarstad.. Den ligger på södra engelska kanalkusten, skapades på 1100 talet, och innehåller runt 60 tusen innevånare. Mycket trevliga människor, god mat och inte minst mycket givande besök å yrkets vägnar. Jag kommer att återkomma. Vad jag köpte med mig hem....? Inget, fanns ingen tid för shopping, men fick i alla fall med mig en präktig förkylning som jag ska dela med mig av till alla er som inte haft förmånen att besöka staden Weymouth.


Med rinnande näsa och skällande hosta tecknar jag er tillgivne
G.O.M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar