torsdag 16 april 2015

Världen är galen....!!!

Bild från: Lindströms teckningar
Har ni hört det senaste som de kära politikerna i Uppsala Läns Landsting (röd-gröna röran) har hittat på? De ska förbjuda snuslukt. Personal och patienter får inte lukta snus så att det stör någon. Här kan ni läsa om det i Uppsala Nya Tidning (UNT). Men om jag har dålig andedräkt av medicinska skäl (tonsillit) eller oborstade tänder eller ätit surströmming, lök.....!!!!! Vart är vi på väg - om jag luktar svett får jag ingen vård då, eller om jag har fotsvett eller fel färg på tröjan. Men parfym får jag ha hur mycket som helst. Det verkar som de kära "folkvalda" ånyo har tappat all sans och vett och anser att deras normer är de som ska gälla, inte landets innevånare. Det ger intryck av att någon tolerans och förståelse

behöver inte makthavare visa, de demokratiska grunderna gäller inte längre. Vad blir det i förlängningen, stannar det vid snuslukt....?
Bild från  http://www.kostdemokrati.se/debatt/page/2/
Kan det komma att gälla personer som våra politiker bedömer som "äckliga", illaluktande, fula, avvikande, fattiga. Kommer de "avvikande" att få söka sin hjälp någon annanstans än inom landstingets domäner. Ja vem vet.  Jag får intrycket att mycket handlar om att tillfredsställa deras egna värderingar och önskningar. Beslut som detta göder politikerföraktet. Det blir ju alltmer tydligt att de som känner sig kallade till ett kall som politiker inte är särskilt lämpade för jobbet. I iallafall inte i en demokrati. Många känner sig kallade till politikens köttgrytor, frågan är om det är av rätt skäl eller bara för att skyffla sina egna ideal, önskningar och behov på oss medborgarna, kort sagt den egna MAKTEN. Jag vet vad jag tror, vad tror du.....? Verkligheten visar med all önskvärd tydlighet att vårt system att genomföra demokratins principer inte räcker till - det har blivit något fundamentalt fel i urvalet av representanter.

Bara för er information - jag är inte snusare.
G.O.M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar