fredag 14 december 2012

Allt ska vara jämlikt, jämlikt, jämlikt, jämli....., jäm....,jjjjj

Jag är för jämlikhet - jag tycker vi alla ska vara jämlika. Som nu senast -det är för lite kvinnor som får nobelpris - så får det ju inte vara - jag tycker vi ska kvotera det - 50% av pristagarna ska vara kvinnor. Eller ännu bättre, det ska finnas en man och en kvinna per ämnesområde. Dessutom borde det inte heta Nobelpris - det borde vara Nobel-henens pris. Sedan hänger jag upp mig på att kvinnor har rätt att föda barn - även kvinnor som saknar de fysiska förutsättningarna. För dessa satsar man miljoner i forskningsmedel för att ge dom den möjligheten - till och med transplantation av livmödrar. Jag tycker det är hög tid att män får samma rättighet - i alla fall att man satsar forskningsmedel för att hitta en lösning för män att bli gravida.
Varför ska man kalla barnen för hen istället för han och hon. Låt oss istället kalla alla pojkar för hon och alla flickor för han 50% av tiden.
Sedan är jag så glad att så många kvinnor tagit efter män när det gäller nyttjande av tobak och alkohol - tyvärr så märks det på statistiken för lungcancerfall och diagnosen alkoholism, men det får vi leva med om vi ska vara jämlika. Finns till och med små grupper av tonåriga tjejer som drar runt i Göteborg och Stockholm och rånar gamla tanter och misshandlar jämnåriga. Nu fattas bara att kvinnorna visar framfötterna i AIKs hejarklack. Och gärna lite hallaballo efteråt - tänk på att även kvinnor kan.
Även unga män drar sitt strå till stacken genom att prostituera sig - senaste utredningen från Ungdomsrådet visade att det faktiskt är 3 gånger fler unga män än unga kvinnor som gör detta.
Sex månader om året ska vi ha gubbvälde, medan resterande sex det ska vara ett gummvälde .
Ibland gör man något man inser efteråt man inte borde
Bilden kommer från
Neutrum soup - neuronale und visuelle verwirrungen
Forskare har kommit fram till att kvinnan har 10 gånger så mycket vit hjärnsubstans medan mannen har 6 gånger så mycket grå hjärnsubstans som kvinnor - så kan vi inte ha det - föreslår därför att detta åtgärdas vid det första besöket vid barnavårdscentralen i samband med trippelvaccineringen.
Egentligen tycker jag inte det här med jämlikhet ska röra enbart man/kvinna - jag tycker det ska röra allt och alla. Alla ska ha en akademisk examen. Arbetslös får vi vara i perioder - cirka 18 dagar om året motsvarar en arbetslöshet på 7 %. Dessutom måste vi ha koll på att alla barn får lika mycket i julklapp - för att inte tala om lika fickpeng.

Sorry - vet inte vad som flög i mig, hemskt ledsen....., ska aldrig hända igen.....!!

Men hittade något intressant i svenska akademins ordlista:
Gumma är den feminina böjningen av Gumme som betyder gammal man och finns kvar i ordet brudgum. Gubbe anses vara en beteckning på kutryggig person eller liten höstack. Kärring härleds till fornnordiskans kärling och betyder - kvinna...!

G.O.M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar