lördag 9 juni 2012

Reklam

OBS detta är inte jag - Det är MacGyver, eller egentligen
Richad Dean Anderson född  23 januari 1950 i
Minneapolis, Minnesota,

Reklam i bloggar tycker jag egentligen inte om - man undrar alltid om det handlar om vad som ligger bakom de positiva orden. Ibland är det genomskinligt, "reklamen" handlar egentligen om att underblåsa det som bloggaren vill framstå som, häftig, modelejon, cool etc. Ibland känns det som det finns mer än en tillfällig kontakt mellan bloggaren och reklamen. Men det finns också tillfällen då bloggaren vill ge läsaren en vink om att här finns något extra. Jag försökte mig på det i mitt inlägg om däcksbyte 4 augusti 2011, då jag fick ett otroligt bra pris och bra service på Bildemo i Uppsala.
Traktorf-n
Nu är det dags igen - Jag hade tagit ut åkgräsklipparen för att tugga av det savanngräss som meterhögt sträckte sig över tomten efter regnet (lätt överdrivet...). Men, ack och ve, punktering på vänster bak...!! Vad gör man...! MacGyver i mig arbetade frenetiskt, och fick mig att ta fram en limtub och ett tunt rör. Efter lite micklande fick jag fast tuben på röret som kördes in i det lokaliserade hålet - och tryyyyyyyck.... . Limmet är visköst och röret är tunt, m.a.o. gick det trögt. Ansåg till sist att jag fått in lite. Fast sanningen var nog att tummarna höll på att gå av efter allt tryckande. La på en ordentlig klutt utanpå och därpå bara att vänta. Nästa morgon, skuttar med ett skratt ur min säng, solen står på orrberget, nordanvind brusar (nä, förlåt det var Rönnerdahl). Går i alla fall ur sängen och hoppfullt ut till traktorn. Fyller på luft från kompressorn och vid cirka 2 kg, ploffff....., flyger limmklutten ut ur däcket och smetar fast sig på väggen som något man kan hitta i vänstra näsborren efter att ha lassat ut två säsonger gammalt hö ur en 1800-tals lada (jag har nämligen gjort det en gång). MacGyver ger upp. Av med däcket och in till den stora staden där Bildemo besöks. Tas emot av Matte (Mats), han konstaterar snabbt "-Vi har inga slangar eller däck i den här storleken. Vi kan ta hem men då dröjer det. Vi försöker plugga". Han ger däcket ett vattenbad och konstaterar var hålet finns. Efter en hel del besvär (eftersom däcksstorleken inte är anpassad till deras maskiner), som inkluderar milt våld och hjälp av arbetskamrat, får han av däcket från fälgen. Sätter fast en plugg och på med däcket på fälgen fyller luft, Färdig...!! Jag frågar imponerad - vad blir jag skyldig? Han svarar "-Vi hoppar över det"
Vad säger ni om det!!!! Ett företag som bjuder på något - förmodligen var det i hans ögon inga större kostnader - men ändå.....!!! Hur ofta händer det.....!
Dessutom var det trevligt att vara där, rent och prydligt, och vi kommunicerade, han svarade på mina däcksfrågor, ingen stress eller "lägg-dig-inte i"-attityd.
Skitbra service och vänligt bemötande - Heder åt Mats.
Alltså - ska ni byta däck - kontakta BILDEMO i Uppsala - bra service och bra pris. Jag vet, jag har tidigare testat de andra företagen.

G.O.M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar