måndag 21 maj 2012

Lite semesterfundringar




Har nu haft semester i 2 hela veckor - och ska ha en till. Ägnat mig åt att fixa allt som inte blir fixat när man arbetar, få trädgården  i ordning inför sommaren samt att agera vaktmästare, kock och personlig betjänt åt min livsledsagerska som fått ett nytt knä insatt.
 Sommaren kom i en blink - plötsligt var gräset knähögt, småfåglarna spöade varandra om bästa holken och rödmyrorna invaderade tomten. På himlen sken solen och stressade mina svettkörtlar så jag led av kontinuerlig vätskebrist. MEN det är SOMMAR - allt lever upp - den stora reproduktionstiden. Arten ska förökas och förutsättningarna för att överleva nästa vinter ska åtgärdas. Skönt att vara människa i Sverige och 62 år fyllda - man behöver inte bekymra sig om någondera. Bara gå runt och studera stressen i naturen och inse att på denna platsen har vi det egentligen jäkligt bra....

Hittade detta i dagens DN:

En djurrättsorganisation kräver nu att den tyska örtlikören Jägermeister ska döpas om. Orsaken: Namnet förhärligar jakt.
Det är Svenska jägarförbundets tidskrift Svensk Jakt Nyheter som tar upp frågan i sitt senaste nummer. Där framkommer det att djurrättsorganisationen Peta försöker få till ett namnbyte på örtlikören Jägermeister till Waldmeister. Enligt Peta skulle namnet i dag få människor som inte vill förknippas med jakt att välja andra alkoholhaltiga drycker. Ett byte till Waldmeister skulle däremot öka försäljningen, anser Peta.
Det lilla kan göras stort - det begripliga obegripligt.....

Nu ska jag ner och brassa frukost - f-n vet om jag inte ska damsuga idag....
G.O.M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar