söndag 8 juli 2012

Förvirrad som vanligt....!!!

Förvirringen är total efter den gångna veckan - hos mig alltså (som vanligt). Varför då undrar ni naturligtvis. Jo, skatteverkets förslag att prostituerade ska betala skatt.....!! Alltså att utövaren av en handel där köparna utför en olaglig, straffbar handling, ska legitimeras så de kan betala skatt. Det är som om langarna skulle få pension, möjlighet till sjukskrivning, slippa straff, och man istället satte dit missbrukarna. Förlåt jag förstår inte logiken, för mig blir det en moralisk kullerbytta. Jag har aldrig och kommer aldrig att utnyttja någon prostituerads tjänster och jag är naturligtvis helt emot människohandel och utnyttjande av människor. Men det som sker frivilligt och inte är till skada för någondera partern har jag inga synpunkter på. Men det kan inte vara accepterat av samhället i den ena änden, detaljisten, och lagbrott i den andra, konsumenten. Det går inte ihop för mig. Men vem vet det, kanske är det nya sättet att få ordning på samhället.

Hädanefter kommer vi att lagfara alla billister som tankar bensin eller diesel beroende på miljöföroreningarna som de orsakar. De som köper sprayflaskor med freon som drivgas kan dömas till 3 månaders fängelse. Konsumenter på Hennes/Mauritz plockas upp av civilklädda poliser utanför kassan, kvittot gås igenom, och konstateras inköp av artikel som är producerad av barnarbetskraft blir det 6 månader på vatten och bröd. Likadant på IKEA. Utnyttjare av svart städhjälp ådöms samhällstjänst som hemhjälp i politikerhushåll, ffa socialdemokratiska och VPK. Rojalistiskt stöd bedöms likvärdigt som nyttjande av prostituerad eftersom vi alla känner till kungens kaffeflickor. Och alla med snopp får fotboja eftersom de bär på redskapet som kan orsaka våldtäkt.

Gud vad jag älskar det här samhället med sina logiska, framåtsiktande regler och moraliska medborgare.....!!!

G.O.M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar